Ny månedens sykkel - BMW S 1000 R


https://www.mcoslo.no

Månedens sykkel er en BMW S 1000 R

BMW S 1000 R hører hjemme i roadster segmentet og er en av gatas raskeste i super-naked segmentet. S 1000 R skoler seg fra konkurrentene på flere områder men er nok den av de store som har gjevest gange og er best å kjøre i lave som høye hastigheter. S 1000 R blir derfor brukervennlig til hverdags.

Kompromissløs dynamikk

Øker pulsen i takt med turtelleren? Da er S 1000 R roadsteren for deg. Den er strippet ned til det viktigste, men optimert for ren kjøreglede. Den aggressive motoren med 165 hk kommer til å lokke fram et smil hver gang du gir gass. Den nye HP lyddemperen i titan sørger for passende fet motorlyd. Adrenalin-kick på to hjul

Noen vil kalle den naken, vi kaller det å konsentrere seg om det aller viktigste. Slektskapet til S 1000 RR er tydelig med aggressiv stuk, karakteristisk todelt front og typiske gjeller. Den sterkt reduserte sidekledningen og de presise fargene understreker at ren og kompromissløs ikke bare gjelder kraftutfoldelsen. Tre farger fremhever motorsykkelens karakter, Motorsport, Catalano grey og Racing red / Black storm metallic.

Pris: 2018 model 237.200

Motor Rekke fire, 165 hk, 116 Nm

Vekt 205 kg ferdig tanket

Tank 20 liter

Akselavstand 1437 mm

Lengde 2057 mm

Setehøyde 814 mm

Dynamisk kraftkilde

Den firesylindrede rekkemotoren er hentet fra RR akkurat som bakparten. Selv om motoren tilfredsstiller utslippsstandard EU4 og nye støykrav, er effekten økt til 165 hk. Det gir et ekstremt lineært dreiemoment som sørger for konstant fremdrift i hele motorens turtallsområde. Med den elektroniske gassbetjeningen kan du gi gass mer presist. Og Pro girskiftassistent, som er testet på racerbanen, lar deg gire opp og ned uten å bruke clutchen. Det gir mer dynamisk kjøring og raskere respons.

Utstyr som gir tilpassingsmuligheter

To kjøremoduser er standard, Rain og Road. I Rain-modus får du forsiktig gassrespons, med ABS og ASC tilpasset vått underlag. Road-modus derimot optimerer gassrespons, ABS og ASC for tørr asfalt. I tillegg kan to moduser leveres som ekstrautstyr, Dynamic og Dynamic Pro. De omfatter ABS Pro som sørger for perfekt forsinkelse når du legger over, DTC, launch control og pit lane limiter. I Dynamic Pro-modus kan du også tilpasse innstillingene selv for ubegrenset kjøreglede.

Kompromissløse og smarte valgmuligheter

Du kan velge mellom to tilbehørspakker som passer perfekt for som deg som foretrekker svingete veier. Sportspakken lever opp til navnet. Den inneholder Pro girskiftassistent, cruise control og Pro kjøremodus inkludert Dynamic- og Dynamic Pro-modus, DTC, ABS Pro, pit lane limiter og launch control. Dynamikkpakken inneholder dynamisk fjæringssystem DDC, varmehåndtak, LED-blinklys og motorspoiler.

S 1000 R har vanvittige krefter og trenger derfor gode bremser som oppleves fult på høyre med de beste.

Kjøre og svingegenskapene er spesielt gode og plukker fram smil og tivoli følelsen kjapt. Dette er en helt enestående maskin som er utrolig lettkjørt og man kan derfor leke seg gjennom hver eneste dag med gleder, fart og enorme krefter. Dette er et av de flotteste turnapparatene som finnes og man må bare begynne å øve seg for for å bli blant de beste.

Avlegg MC Olso et besøk og benytt anledningen til å lære mere fra dyktige fagfolk. Her får du også prøvekjøre både denne og flere andre merker.

Lykke til

#motorsykkel #A2 #mellomtung #streettriple #motorsykkel #amdmotorsykler #oslo

Om Biker Dudes

Biker Dudes har etablert denne siden for å dele glede, kunnskap og erfaring med alle som er glad i motorsykler.

  • Black Facebook Icon
Recent Posts:

Biker Dudes

Biker Dudes |  Norge |  Tlf 92 35 96 61 © 2017. Webdesign by Rikke

Biker Dudes gjør tester av motorsykler og gir råd til hverdagsmotorsyklisten.