For any general inquiries, please fill in the following contact form:

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
Kjære motorsyklist – ny som erfaren

Målsetningen med nettsiden er  primært å dele kunnskap og erfaring for å maksimere gleden ved det å eie, vedlikeholde og kjøre motorsykkel, kanskje også bidra til at den enkelte om mulig kan heve egen kjøreglede og interesse.

 

Vi skal på ingen måte konkurrere med andre miljøer som Bike eller MC Avisa, men snarere fokusere på forhold som er av betydning for førere som lever i hverdagen og ikke i Moto GP eller Norgescupen for den saks skyld. 

Vi skal heller ikke sammenligne sykler eller måle milimetre på bremseskiver og kalippere, men snarere se nærmere på spennende motorsykler, testkjøre, drøfte sterke og svake sider og forhold som er av betydning for hverdagsmotorsykkelisten. Så kan den enkelte selv lettere vurdere og treffe egne valg basert på egne preferanser. Jeg må  understreke at mine uttalelser baserer seg på min egen erfaring og for den saks skyld, subjektive preferanser, derav ingen teknisk operasjonell fasit. Husk det.

 

Motorsyklene vi tester lånes som oftest ut av importør eller en forhandler men uten noen form før forventninger eller føringer. De er alle informert om testkriteriene og at dette uforbeholdent er en erfarings basert og subjektiv vurdering som gjennomføres på like kriterier for samtlige sykler.  Vi skal være balanserte og derfor belyse plusser og minuser for målgruppen.

 

Vi vil innimellom også dele touring informasjon om veier, ruter og overnattingsteder i Norge, da vi også har mye erfaring med dette. Kanskje kommer vi også til å invitere leserne til å bli med på tur for også å dele erfaring på denne måten. Og skulle noen ha lyst til å spørre om det ene eller det andre så er det bare å ta kontakt.

Hver eneste sykkel vil gjennomgå en 9 punkts test som:

 

  • Vurderer det estetisk uttrykket eller sykkelens design

  • Gir en babe-factor (tre faste damer i eget panel uttaler utfoming/design, teller ikke i score)

  • Sykkelens ergonomi (sitte/kjørestilling)

  • Motor, gearboks og torque

  • Instrumentering og lesbarhet

  • Bremser, gaffel, dempere,ramme og svingarm

  • Bykjøring og funksjonalitet

  • Touringegenskaper

  • Sportslige egenskaper (fun-factor)

  • Totalscore, helhet og målgruppe

 

 

HVA KAN VI SI OM TESTPILOTEN

 

Ole-Andreas Isdahl

 

Han er over gjennomsnittet interessert i motorsykler og en svært erfaren fører. Det sies at INGEN har eid flere motorsykler enn ham siste 15 årsperiode! Han Kjører ca 12 – 15000 km hver sesong, pluss banekjøring. Han har kjørt det meste av det som har kommet på vei de siste 15 årene og har derfor svært mye brukererfaring. Han jakter på den perfekte motorsykkel men målsetningen hans er primært å ha det morsomt, dele erfaring og kunnskap for å bidra til at så mange som mulig kan oppleve like stor glede ved det å eie og kjøre som ham selv. 

 

Det er viktig å merke seg at testpiloten er en relativt tett fører på 173 cm og 88 kilo. Han elsker å svinge, liker god rytme og et langt blikk. Han kjører aktivt og liker å bruke hele dekket og ha kontakt med forhjulet. Det dreier seg om god flyt og glede.

Ta gjerne kontakt på telefon 92 35 96 61.

Biker Dudes |  Norge |  Tlf 92 35 96 61 © 2017. Webdesign by Rikke

Biker Dudes

Biker Dudes gjør tester av motorsykler og gir råd til hverdagsmotorsyklisten.